15 de jul. 2009

Catanyol en píndoles

Abert Font (“Avui” digital 15 de juliol del 2009) ha escrit:

"He vist la llum o almenys una mica de llum. Ho he entès. Entre d’altres coses, que sóc un heroi. I si no ho sóc, em penjo la medalla i em quedo tan ample. Estic al final del passadís fosc. Passadís de moltes coses, però de cues i esperes administratives, de cartes certificades, de documents oficials, de declaracions burocràtiques i etcetccetc. I tot plegat sense perdre (massa) els nervis ni els papers. Ni quan la “treballadora social” o qui sigui fa cara de “quina putada de malaltia” o de “quina putada, no m’ha arribat el … o la…”, amb mueca de falsa pena. I ho he fet sense gestor ni sense deixar de treballar ni de riure a estones ni de follar -no gaire, siguem realistes-. Estic a la recta final. Ara és qüestió de no estavellar-se. Ja no hi ha pressa.

Comentari

He indicat amb negretes les expresions sobre les quals vull objectar.
Quedar-se tan ample és pur catanyol. Ja no coneixem el mot cofoi?
Més valdria ser al final del passadís que estar-hi, com també valdria més ser a la recta final que estar-hi.
El massa posat entre parèntesis hauria de ser un gaire. El DIEC2 explica el perquè al lema gaire. Aquesta mueca m’ha provocat una ganyota de disgust.
Els dos ni haurien de ser una i. El DIEC2 explica el perquè al lema ni.
Jordi Minguell Roselló

1 comentari:

  1. 1) Trobo que hi ha una diferència entre "gaire/molt" i "massa/en excés", i que la fa servir correctament. Sembla que vulgui dir que no ha perdut els nervis ni els papers en un grau excessiu, o sigui, massa.

    2) "I ho he fet sense gestor ni sense deixar de treballar ni de riure a estones ni de follar -no gaire, siguem realistes-." "Els dos ni haurien de ser una i." Primer, que n'hi ha tres, de "ni". I segon, que potser només hauria de ser "i" el primer, no? O sigui: "I ho he fet sense gestor i sense deixar de treballar ni de riure..."

    ResponElimina